Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2011 12:09 - Къде е гробът на Македония?
Автор: sande Категория: Лични дневници   
Прочетен: 43610 Коментари: 109 Гласове:
41

Последна промяна: 28.12.2014 18:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Къде е гробът на Македония?

На 3 май 1903 година четите на Михаил Чаков и Димитър Гущанов денуват в  местността “Леските” в Горнобродската гора, Серско. Към пладне се забелязва голямо количество турска войска да се движи към с. Горно Броди. Привечер пристига вестоносец с писмо с указание четите да се отправят незабавно към село Баница, където рано сутринта, на другия ден,  пристига и Гоце Делчев. Всичко лягат, капнали от умора от дългия път. Едва притворили очи, при Чаков се втурва селския пъдар Георги с думите: “Ставайте, целото село е сардисано от турски аскер!”

   Всички грабват пушките и изхвърчават на улицата. С пушка в ръка навън е и Гоце. Стигат края на селото -  зад стените и оградите стърчат пушките на аскерите. Стреля се от всички страни. Стрелят и четниците.

         В Баница намират своята смърт Гоце Делчев, войводата Димитър Гущанов и още петима четници.


image
село Баница-1943 година-поклонение пред гроба на Гоце Делчев

                  Интересна подробност  от този трагичен ден е, че  акцията на турските аскери се командва от  българомохемеданина Хюсеин Тефиков, който познава Гоце от Военното училище в София. За кървавата акция в Баница султан Абдул Хамид   възнаграждава Хюсейн с чин майор.         Ето какво пише приятелят на Гоце Делчев, голямият поет на България Пейо Яворов  за смъртта  на Гоце в биографичната си книга за него.

«На 20 април Гоце разказваше на другарите си по-раншни свои сънища, които съвпадаха с избиването на близки нему хора, и думаше:

– С нашия живот, какъвто е, станах вече и фаталист. Нощеска сънувах, че турци ме удариха в сърцето. Щипската чета е разбита в Карбинци. Милан, брат ми, е в тази чета и сигурно е убит.

 Гоце не беше сънувал смъртта на втория свой по-малък брат: Милан падна много по-късно, летос, в Неманци, Кукушко.

Гоце забравяше своите неотдавнашни предчувствия. Сънят пророчествуваше неговия гроб.

Почти едновременно с Гоце биват убити още шестима, в това число и Гущанов. Останалите живи влазят в една плевня, отдето след цял ден сражение се измъкват незабелязано между пламъците на Баница, цяла изгорена.

– Петнадесет часа – спомня си г. Хаджидимов – турците не посмяха от куршумите ни да приближат нашите убити. Петнадесет часа ний гледахме мъртвия Гоце, приведен сякаш върху гробът на Македония. И петнадесет часа ни се късаха сърцата...

Защото осиротяваше цял народ.»

Обърнете внимание на това изречение:

“ Петнадесет часа ний гледахме мъртвия Гоце, приведен сякаш върху гроба на Македония.”

“ ...  приведен върху гроба на Македония.”

Защо върху гроба на Македония?

Сбъркал ли е голямият поет?

Не трябваше ли да бъде:

 “ Петнадесет часа ний гледахме мъртвия Гоце, прегърнал своята Македония.”

Или: “ ... прегърнал  скъпата си македонска земя.”

Не е ли това истинският образ?

Гоце е загинал, а Македония е жива.

Но така е казал великият поет за великия си приятел!

 Така да бъде.

  

                Аве, Гоце Делчеву!    

 

 image








Гласувай:
41



1. sande - Поздравявам прочелите постинга с песента "Народе македонски", в изпълнение на певеца Симеон Гугуловски, както и Група "Бисер"
04.04.2011 12:31
.... Народе ????.

Васил Левски
цитирай
2. katan - Македония - страдална!
04.04.2011 12:41
Това е от мен за ГОЦЕ -

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/05/04/quot-nima-e-malko-da-bydem-choveci-quot.539330
цитирай
3. smile999 - От баба ми, която помня съвсем, като ...
04.04.2011 13:16
От баба ми, която помня съвсем като на сън, знам тази песен, и ви поздравявам и двамата с нея!
Пея я много често, когато има повод за песни.
http://www.youtube.com/watch?v=v8DZKyxYmKw
цитирай
4. sande - Благодаря, ще го видя ...
04.04.2011 13:20
katan написа:
Това е от мен за ГОЦЕ -

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/05/04/quot-nima-e-malko-da-bydem-choveci-quot.539330


Поздрави!
цитирай
5. smile999 - sande, и всъщност, на 3-ти, или на ...
04.04.2011 13:21
sande, и всъщност, на 3-ти, или на 4-ти е починал?
цитирай
6. sande - Поздрави, Усмивке, ти си като Апостола Васил Левски ...
04.04.2011 13:40
smile999 написа:
От баба ми, която помня съвсем като на сън, знам тази песен, и ви поздравявам и двамата с нея!
Пея я много често, когато има повод за песни.
http://www.youtube.com/watch?v=v8DZKyxYmKw


Появяваш се там където трябва.
цитирай
7. sande - На 4-ти май 1903 -та залязва слънцето на Македония!
04.04.2011 13:42
smile999 написа:
sande, и всъщност, на 3-ти, или на 4-ти е починал?


И на България!
цитирай
8. tota - Благодаря ти, Санде, че отваряш една голяма страница от нашата история!
04.04.2011 14:35
Боже, чета и очите ми се пълнят, какви синове е имала майка България? Неповторими, отдали всичко и най-ценното - живота си за да я видят единна, цяла България. Но не би...остава ни само да ги помним и тачим и да очакваме, че пророческите им думи ще се сбъднат..."Гоце Делчев е революционен демократ, отличаващ се със своята дълбока хуманност и живо чувство за социална справед-
ливост" - така пише Дино Косев за него ...и допълва: "Той е голям български патриот и непримирим борец за свободата на народа, за благото на човека. Убеден интернационалист, Гоце мечтае за разбирателство и дружба между народите. Той е верен ученик и достоен последовател на великия Левски. В основата на мирогледа и оттук в основата на идеологията на Г. Делчев като вожд на националноосвободителното движение в Македония и Одринско лежи неговата често цитирана мисъл: „Аз разбирам света единствено като поле за културно съревнование между народите.” За да могат обаче народите да се съревновават на културното поле, необходима е свобода — национална и политическа, икономическа и социална. Оттук произтича естественият извод за необходимостта от борба, в резултат на която ще бъдат осигурени условия за мирен труд и съревнозание между всички народности в Македония и Одринско."
А ти, Санде си доловил, че със смъртта на Гоце Делчев залязва идеалът на нашите революционери да видят Македония свободна, а България цяла. "Петнадесет часа ний гледахме мъртвия Гоце, приведен сякаш върху гробът на Македония. И петнадесет часа ни се късаха сърцата...Защото осиротяваше цял народ.»...Какво са народите без водачи, без всеотдайните, воюващите за род и Родина синове? Сираци....
Поклон!!!
http://www.youtube.com/watch?v=_SEyOm4mjKQ&feature=related
цитирай
9. tryn - Благодаря за постинга и за песента, Санде!
04.04.2011 15:07
За Македония,за Гоце Делчев и за с. Баница съм научила най-напред от дядо ми, който беше македонец...

А Яворов добре го е казал...
Защото над гроб се коленичи по-различно.

цитирай
10. sande - "Епопея тъмна, непозната нам, епопея пълна с геройство и срам!"
04.04.2011 15:37
tota написа:
Боже, чета и очите ми се пълнят, какви синове е имала майка България? Неповторими, отдали всичко и най-ценното - живота си за да я видят единна, цяла България. Но не би...остава ни само да ги помним и тачим и да очакваме, че пророческите им думи ще се сбъднат..."Гоце Делчев е революционен демократ, отличаващ се със своята дълбока хуманност и живо чувство за социална справед-
ливост" - така пише Дино Косев за него ...и допълва: "Той е голям български патриот и непримирим борец за свободата на народа, за благото на човека. Убеден интернационалист, Гоце мечтае за разбирателство и дружба между народите. Той е верен ученик и достоен последовател на великия Левски. В основата на мирогледа и оттук в основата на идеологията на Г. Делчев като вожд на националноосвободителното движение в Македония и Одринско лежи неговата често цитирана мисъл: „Аз разбирам света единствено като поле за културно съревнование между народите.” За да могат обаче народите да се съревновават на културното поле, необходима е свобода — национална и политическа, икономическа и социална. Оттук произтича естественият извод за необходимостта от борба, в резултат на която ще бъдат осигурени условия за мирен труд и съревнозание между всички народности в Македония и Одринско."
А ти, Санде си доловил, че със смъртта на Гоце Делчев залязва идеалът на нашите революционери да видят Македония свободна, а България цяла. "Петнадесет часа ний гледахме мъртвия Гоце, приведен сякаш върху гробът на Македония. И петнадесет часа ни се късаха сърцата...Защото осиротяваше цял народ.»...Какво са народите без водачи, без всеотдайните, воюващите за род и Родина синове? Сираци....
Поклон!!!
http://www.youtube.com/watch?v=_SEyOm4mjKQ&feature=related


" ... дни на борба горда, о, дни на паденье!
"
Добре го е сказал Патриарха, дядо Вазов!

Поздрави, Тота!
цитирай
11. sande - Може би открехваш нещо, Поетесо, за прочутата фраза на Пейо Яворов ...
04.04.2011 15:39
tryn написа:
За Македония,за Гоце Делчев и за с. Баница съм научила най-напред от дядо ми, който беше македонец...

А Яворов добре го е казал...
Защото над гроб се коленичи по-различно.

Поздрави!


цитирай
12. yotovava - Прадедите ми са бежанци
04.04.2011 15:48
от Егейска Македония. Един ден по жътва допрашил конник, извикал - Турците идват!, и всеки сграбил набързо каквото намерил и побягнали към България. Помня и прадядо ми, и прабаба ми - дядото беше много добър човек :)))).
Поздрави
Валя
цитирай
13. sande - Елица, ти, аз, вече започнахме да се броиме хората с македонска жилка ...
04.04.2011 15:56
yotovava написа:
от Егейска Македония. Един ден по жътва допрашил конник, извикал - Турците идват!, и всеки сграбил набързо каквото намерил и побягнали към България. Помня и прадядо ми, и прабаба ми - дядото беше много добър човек :)))).
Поздрави
Валя


Македонците са неотделича част от основата и вътъка на българската нация. По този въпрос никой сериозен човек в България не спори. Защото няма за какво да се спори.
цитирай
14. zelas - куриер = БъРЗОХОДЕЦ, ПРАТЕНИК, ...
04.04.2011 16:57
куриер = БъРЗОХОДЕЦ, ПРАТЕНИК, РАЗЦИЛЕН
фаталист = СУЕВЕРЕН

Банските старчета имат прекрасна песен за Гоце Делчев - http://zelas.blog.bg/muzika/2010/12/08/aber-mi-doide-od-soluna-grada.647423

Благодарско за словото Санде ама, кога ще фатаме със тебе Балкана, а?
цитирай
15. sande - Пратеник е добре, направо си ляга на мястото ... Хубава българска дума - пратеник ... А "вестоносец" - какво ще кажеш?
04.04.2011 17:35
[quote=zelas]куриер = БъРЗОХОДЕЦ, ПРАТЕНИК, РАЗЦИЛЕН
фаталист = СУЕВЕРЕН
Делчев - http://zelas.blog.bg/muzika/2010/12/08/aber-mi-doide-od-soluna-grada.647423

Ще я чуя тази песен на Банските старчета. Аз ги харесвам.

Благодарско за словото Санде ама, кога ще фатаме със тебе Балкана, а?[/quote

Фаталист - суеверен, тази дума е цитирана като казана от Гоце. Затова я оставям така.
Ще я чуя тази песен на Банските старчета. Аз ги харесвам.
цитирай
16. sande - Допълнение: Сега се досетих, че в Р Македония пратеник казват на народния представител, депутата...
04.04.2011 17:44
Значи, по-добре - вестоносец.
цитирай
17. zelas - Да "вестоносец" е много ...
04.04.2011 17:45
Да "вестоносец" е много красива дума! Може да замени също чуждицата "пощальон".
цитирай
18. galicin - Този блог.бг пак ме писа Анонимко. Постинг 19 е от Поручик Галицин
04.04.2011 18:05
А да поясня защо не споменах другите наши съседи Турция и Румъния в наздравицата:
1) не са част от Македонската тема
2) Турците не пият, ядат баклава. С едни турски офицери по НАТО се срещахме, носят ни баклава. Едвам спрях поручик Ржевски да не им обърне тавата с баклава на главите. Прие го лично, обиди се.
цитирай
19. sande - Добре дошли, господа офицери, добре дошъл поручик Галицин! Коментарът ти го намирам брилянтен...
04.04.2011 18:07
анонимен написа:
Това е. С Гоце си е отишла и Македония. Там е погребана. Усетил го е със смразяваща точност.

Ние с поручик Ржевски и корнет Оболенски също се интересуваме от Македонскио въпрос. Уважаваме македонците умерено, некои от тех отиват малко далеч с териториални претенции като "Луно земйо Македонска..."!
Един език говорим, същи навици и обичаи, приличаме си много... не могат да пият колко нас, но нейсе, никой не е идеален... а, викат не сме бугари.
Това все едно да викаш, не съм българин, шоп съм!
Интересна тема е тази Санде! Пак едно браво от нас тримата - офицерите Галицин и Ржевски, корнет Оболенски!
Да пием! За това един ден да не се делим и караме с нашите съседи Македонци, Гърци и Сърби, а да се събираме на маси и веселим, да не се делим на по-по-най-най кой бил! Всички сме за малко и отиваме по някое време на едно и също място - при Гоце! Наздраве!


... достоен за достоен български офицер, един от хората на Гоце Делчев.
Затова ставам, заставам мирно до бюрото, с поглед към Витоша.
Подписвам се под вашите думи.
Макар че аз съм оптимист. Кръвта вода не става. България и сегашна Македония са като сиамски близнаци. Поотделно не могат да съществуват.

Приобщавам се към тоста:
Наздраве!
цитирай
20. 4aiotgluhar4e - Прочетох. . . с мъка, но и с възторг. ...
04.04.2011 18:12
Прочетох... с мъка, но и с възторг. Санде, мисля си, че на този въпрос, всеки си има свой отговор. Моят е: моята Македония гроб няма, но всяка душа, свързана с Македония, е иконостас.

П.П. Бройте ме и мен при жилките :)))
цитирай
21. sande - Какво става? Тук се събрахме само македонци като че ли, остава да се сбием ...
04.04.2011 18:37
4aiotgluhar4e написа:
Прочетох... с мъка, но и с възторг. Санде, мисля си, че на този въпрос, всеки си има свой отговор. Моят е: моята Македония гроб няма, но всяка душа, свързана с Македония, е иконостас.

П.П. Бройте ме и мен при жилките :)))


Харесвам красивите ти, но и много съкровени думи:
"Моята Македония гроб няма, но всяка душа, свързана с Македония, е иконостас".
цитирай
22. galicin - коментар от поручик Ржевски (питах го!)
04.04.2011 18:48
Споменавал съм мисля че поручик Ржевски няма високо мнение за съвременните технологии и не ползва компютър (ползва основно чаша, вилица, бръснач и пистолет), та ще ти предам коментара му.
Цитирам: "Останалите живи гледали 15 часа от една плевня Гоце Делчев прегърнал земята. Това не бих го изтраял. А ако е бил жив? Мен така може да ме видиш прегърнал бутилка водка. Значи ли това че съм умрял? С тая плевня много са се изложили."
Продължи още, но има нецензурни словосъчетания, не смятам че губим ако ги пропусна.
цитирай
23. sande - Благодаря Ви, bulgarian, за толерантния, разумен и конструктивен тон по темата, която понякога става взривоопасна ...
04.04.2011 19:03
анонимен написа:
Разбирам че заглавието на постинга е коментар на думите на поета Яворов за последните минути на Гоце Делчев. За разлика от уважавания поручик Галицин, аз смятам че Македония си е жива и здрава! Жива и здрава да е! Това е важно. Да я има на картата!


Съгласен съм. Най-важното е, че имаме за съсед независима държава Р Македония, член на ООН.
Вярвам,че и двете държави имаме добро бъдеще.
цитирай
24. sande - Приветствам добрия приятел поручик Ржевски, за остроумния коментар ...
04.04.2011 19:06
galicin написа:
Споменавал съм мисля че поручик Ржевски няма високо мнение за съвременните технологии и не ползва компютър (ползва основно чаша, вилица, бръснач и пистолет), та ще ти предам коментара му.
Цитирам: "Останалите живи гледали 15 часа от една плевня Гоце Делчев прегърнал земята. Това не бих го изтраял. А ако е бил жив? Мен така може да ме видиш прегърнал бутилка водка. Значи ли това че съм умрял? С тая плевня много са се изложили."
Продължи още, но има нецензурни словосъчетания, не смятам че губим ако ги пропусна.


За да не губим ценно време му казвам: Наздраве!
цитирай
25. voinov50 - :)))
04.04.2011 20:26
Санде, брой още един...
Вечна памет на героите!!!
цитирай
26. sande - Благодаря ти, скъпи приятелю, че влезе в тази неблагодарна тема ...
04.04.2011 20:32
voinov50 написа:
Санде, брой още един...
Вечна памет на героите!!!


И аз това ще кажа:

Вечна им памет на геройте!
цитирай
27. sande - Внимание! Към всички!
04.04.2011 21:57
Току-що стана известно, че е починала директорката на Македонският културен център в София Доста Димовска.

Тя бе от хората на Гоце Делчев. Истински човек. Голяма дъщеря на Македония.

Непрежалима.

Поклон пред светлата й памет!
цитирай
28. tota - Току-що стана известно, че е поч...
04.04.2011 22:12
sande написа:
Току-що стана известно, че е починала директорката на Македонският културен център в София Доста Димовска.

Тя бе от хората на Гоце Делчев. Истински човек. Голяма дъщеря на Македония.

Непрежалима.

Поклон пред светлата й памет!

Поклон!!
цитирай
29. bizcocho - Аз написах предния коментар. За ...
05.04.2011 02:28
анонимен написа:
Аз написах предния коментар. За Гоце и Майка България!


Не виждам смисъл от престоя на този коментар, след като самия коментар, към който е това пояснение е изтрит от тези, които трият анонимните коментари из блога.
цитирай
30. tota - niamam dumi prosto :) kakvi si...
05.04.2011 06:50
анонимен написа:
niamam dumi prosto :)
kakvi sinove e imala maika bulgaria deto samo za Makedonia govorele :))
zashto li Goce ne e govorel za Bulgaria ili pak Vasil Levski ili Botev ne sa govorili za Makedonia
mnogo interesno
ima li niakoi koito bi mi obiasnil tova molia


Отговорът е ясен и той произтича от идеята за АВТОНОМИЯ като тактика в програмите на национално - освободителното движение в Македония и Одринско. "Българското национално - освободитеелно движение, с неговите програми и искания, във всички свои етапи на развитие и борба е преследвало две цели - запазване на българското население в Македония и прякото или чрез автономното начало освобождение и обединение на Македония с България." Идеята за автономия на Македония и Одринско, като основен лозунг на ВМОРО до 1912 г. е лозунг общобългарски , поддържан най-активно от всички политически партии и правителства, от Българската Екзархия, от ВМОК. Защото с извоюването на автономията по това време се открива пътят към национално обединение на българския народ." Гоцев Г. Д. "Идеята за автономия като тактика в програмите на национално -освободителното движение в Македония и Одринско /1893-1941/ Изд. БАН, С., 1983
Такава е историческата истина - освобождение на поробените българи в тези земи и обединение на българския народ. В името на тази кауза се води борбата и загиват толкова свидни българи!
цитирай
31. sande - Приятелю, Илко, моля те напиши отново коментара си, че не зная по какъв начин изчезна....
05.04.2011 07:55
анонимен написа:
Аз написах предния коментар. За Гоце и Майка България!


Поздрави!
цитирай
32. sande - Извинявам се, Женя, не зная наистина как е станало...
05.04.2011 07:58
bizcocho написа:
анонимен написа:
Аз написах предния коментар. За Гоце и Майка България!


Не виждам смисъл от престоя на този коментар, след като самия коментар, към който е това пояснение е изтрит от тези, които трият анонимните коментари из блога.


Нека Илко го напише отново.

Поздрави!
цитирай
33. sande - Благодаря на Тота, че даде компетентно становище по въпроса...
05.04.2011 08:00
tota написа:
анонимен написа:
niamam dumi prosto :)
kakvi sinove e imala maika bulgaria deto samo za Makedonia govorele :))
zashto li Goce ne e govorel za Bulgaria ili pak Vasil Levski ili Botev ne sa govorili za Makedonia
mnogo interesno
ima li niakoi koito bi mi obiasnil tova molia


Отговорът е ясен и той произтича от идеята за АВТОНМИЯ като тактика в програмите на национално - освободителното движение в Македония и Одринско. "Българското национално - освободитеелно движение, с неговите програми и искания, във всички свои етапи на развитие и борба е преследвало две цели - запазване на българското население в Македония и прякото или чрез автономното начало освобождение и обединение на Македония с България." Идеята за автономия на Македония и Одринско, като основен лозунг на ВМОРО до 1912 г. е лозунг общобългарски , поддържан най-активно от всички политически партии и правителства, от Българската Екзархия, от ВМОК. Защото с извоюването на автономията по това време се открива пътят към национално обединение на българския народ." Гоцев Г. Д. "Идеята за автономия като тактика в програмите на национално -освободителното движение в Македония и Одринско /1893-1941/ Изд. БАН, С., 1983
Такава е историческата истина - освобождение на поробените българи в тези земи и обединение на българския народ. В името на тази кауза се води борбата и загиват толкова свидни българи!


Поздрави!
цитирай
34. sande - Поздрави, Катя! Сега усп ях да прочета постинга ти за Гоце Делчев "Нима е малко да бъдем човеци?" от 4-ти май 2010 година
05.04.2011 08:37
katan написа:
Това е от мен за ГОЦЕ -

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/05/04/quot-nima-e-malko-da-bydem-choveci-quot.539330


Не случайно е събрал най-много гласове на тази дата. Хареса ми.
Трябва да се помисли за тази дата тази година.

Хубав пролетен ден!
цитирай
35. razkazvachka - Поздрави и от мен.
05.04.2011 10:04
И така сме били винаги - Каин убива Авела.
цитирай
36. makont - Поклон и от мен!
05.04.2011 10:13
Вечна им памет на падналите за Македония! Поздрав за хубавия постинг!
цитирай
37. sande - Поздрави, Разказвачке, радвам се, че прочете постинга ....
05.04.2011 10:26
razkazvachka написа:
И така сме били винаги - Каин убива Авела.


Трагична е българската история. Ето кое е формирало българския характер.
цитирай
38. sande - Да си припомним. Георги/Гоце/ е първото мъжко дете в семейството на Султана и Никола от Кукуш...
05.04.2011 11:02
makont написа:
Вечна им памет на падналите за Македония! Поздрав за хубавия постинг!


Има още трима братя - Мицо, Милан и Христо и пет сестри - Ружка, Цона, Тина, Лика и Ленка. 9 деца в българско семейство!
Какви хора са били старите българи!
цитирай
39. panazea - Гоце за тези краища на България е Левски .
05.04.2011 11:36
Двама велики .
Баба ми е родена в Охрид 1901г. , дядо е роден от родители бежанци от Охрид и Прилеп.
http://panazea.blog.bg/nauka/2009/11/24/miladinovci-quot-bylgarski-narodni-pesni.442081
http://panazea.blog.bg/nauka/2009/11/24/kuzman-shapkarev.442130
http://panazea.blog.bg/nauka/2009/11/24/iordan-hadjikonstantinov-djinot.442135
http://panazea.blog.bg/nauka/2009/11/24/raiko-jinzifov.442143
http://panazea.blog.bg/nauka/2009/11/24/kiril-peichinovich.442154
http://panazea.blog.bg/nauka/2009/11/24/ioakim-kyrchovski.442191
http://panazea.blog.bg/nauka/2009/11/16/grigor-pyrlichev-avtobiografiia.437404
http://panazea.blog.bg/nauka/2009/11/24/grigor-pyrlichev-ch-1.442056
http://panazea.blog.bg/nauka/2009/11/30/grigor-pyrlichev-ch-2.445807
http://panazea.blog.bg/nauka/2010/01/03/grigor-pyrlichev-ch-3.465466
http://panazea.blog.bg/nauka/2009/11/25/narodni-buditeli-ot-makedoniia.442811
цитирай
40. sande - Благодаря ти, panazea, сега разбирам, че си македонско девойче. Поздравлявам те!
05.04.2011 11:56
Личи си - по огъня в кръвта!

Съгласен съм напълно с теб, че Гоце за земите македонски е Апостолът! Втория Левски!

Ще прочета всичко, което си написала или събрала за българо-македонските работи.

А призовавам и останалите последователи и наследници на тази славна история да ги прочетат.

Рано е да затваряме тези страници.
цитирай
41. tota - Личи си - по огъня в кръвта! С...
05.04.2011 12:22
sande написа:
Личи си - по огъня в кръвта!

Съгласен съм напълно с теб, че Гоце за земите македонски е Апостолът! Втория Левски!

Ще прочета всичко, което си написала или събрала за българо-македонските работи.

А призовавам и останалите последователи и наследници на тази славна история да ги прочетат.

Рано е да затваряме тези страници.


Не само не бива да ги затваряме, а да отстояваме историческата истина такава, каквато е, каквато са я написали преди нас всички воювали за майка България и народът ни. Младите, идващи след нас трябва да я знаят, да я обичат и да я бранят от ограбване и фалшификация.
цитирай
42. sande - Истината е свята! Истината! Както пее Гугуловски: "Не сакаме богатства, не сакаме пари!"
05.04.2011 12:30
tota написа:
sande написа:
Личи си - по огъня в кръвта!

Съгласен съм напълно с теб, че Гоце за земите македонски е Апостолът! Втория Левски!

Ще прочета всичко, което си написала или събрала за българо-македонските работи.

А призовавам и останалите последователи и наследници на тази славна история да ги прочетат.

Рано е да затваряме тези страници.


Не само не бива да ги затваряме, а да отстояваме историческата истина такава, каквато е, каквато са я написали преди нас всички воювали за майка България и народът ни. Младите, идващи след нас трябва да я знаят, да я обичат и да я бранят от ограбване и фалшификация.


Сакаме я вистината!

Иначе ставаме предатели като Хюсеин Тефиков!
цитирай
43. pisatelkata - Хубав постинг и песен!
05.04.2011 12:40
Хубав постинг и песен!
цитирай
44. sande - Поздрави, Писателке, твоето появяване винаги ми доставя радост...
05.04.2011 13:17
pisatelkata написа:
Хубав постинг и песен!


Радвам се, че одобряваш написаното и песента.
цитирай
45. sande - Поклон и от мене, непознати приятелю! И от сите овде во Блогот!
05.04.2011 13:41
анонимен написа:
Поклони пред меморијата на големиот Бугарин, дал својот живот за слободата на своите браќа во Македонија !!!


Поздрав за тебе, за твоите родители, за най-близките ти, за твоите приятели!
цитирай
46. pioneer - Еве јас како посрбен Македонец да ...
05.04.2011 13:47
Ето аз като посрбен македонец да кажа нещо.
Отношението към Гоце Делчев ми е амбивалентно.
Докато от една страна пропагандната машина в Македония го слави като най-голям македонски герой, децата не се носят на организирано поклонение на гроба му в Скопие!! Защо, като не знам. Още е таково положението мисля, ето и след 20 години независима Македония.
Аз за първи път влязох в църквата Свети Спас в Скопие на тридесет и някоя година !?!?!
Плюс датата на смъртта на Гоце съвпадат някъде с големия празник в Югославия, Деня на младостта, рождения ден на другаря Тито. И Гоце сирома винаги е бил в сянката на това събитие. В противен случай гроба на другаря Тито в Белград експресно посетихме организирано от гимназията във Велес, с влак до Блеград! :-)
Това е, съдбата македонска!
цитирай
47. sande - Никола, за мене ти не се посърбен македонец, а вистински македонец, велешанин ..
05.04.2011 13:58
pioneer написа:
Еве јас како посрбен Македонец да кажам нешто.
Односот кон Гоце Делчев ми е амбивалентен.
Додека од една страна пропагандната машина во Македонија го слави како најголем македонски херој, децата не се носат организирано на поклонение на гробот му во Скопје!!!! Зошто, како не знам. Уште е таква состојбата мислам, еве и после 20 години независна Македонија.
Јас за првпат влегов во црквата Свети Спас во Скопје на триесет и некоја година!?!?!
Плус датумот на смртта на Гоце се поклопуваше некаде со големиот празник во Југославија, Денот на младоста, роденденот на другарот Тито. И Гоце сирома секогаш беше во сенка на тој настан. Инаку гробот на другарот Тито во Белград го посетивме одма организирано од гимназијата во Велес, со воз до Блеград! :-)
Тоа ви е, судбина македонска!


Това кажува се.
Ние сме като тебе и ти си като нас.
цитирай
48. pioneer - Как не съм посрбен бе Санде? Дърво ...
05.04.2011 14:48
Как не съм посрбен бе Санде?
Дърво се витка дори е младо!
цитирай
49. sande - Сега нема да те мачиме да те правиме българин. Бъди си какъвто си, убав човек, честен.
05.04.2011 15:08
pioneer написа:
Как не съм посрбен бе Санде?
Дърво се витка дори е младо!


Но при нас си един от нас. Даже и да не сме най-добрите.
Ние во България сме некаде около 2 милиона. А со България са управувале само македонци. Такви като тебе. И като нас. Види ги во коментарите овде. Убави лугье.
Абе, може да те кандидираме и за председател/президент на предстойните избори.
Ама ни си живял в България в последните години.Това вече е пречка, незаобиколна.
цитирай
50. pioneer - Аз за сега имам една единствена цел в ...
05.04.2011 15:49
Благодаря Санде на офертата!
Аз за сега имам една единствена амбиция в живота, Германия да правя "All right!".
Нищо друго не може да ме пречи за постигането на тази цел.
Скоро да съм сигурен! :-)
цитирай
51. panazea - От песните посветих на дядо , майка , татко ,
05.04.2011 17:16
Македонско девойче я посветих на баба Ружа и я преведох на два езика
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/06/17/more-sokol-pie.350010
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/06/17/iovano-iovanke.350013
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/06/17/makedonsko-devoiche.350026
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/06/17/se-navali-shar-planina.350061
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/06/17/zaidi-zaidi-iasno-slynce.350069
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/06/17/snoshti-minah-pokrai-vazi.350081
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/08/14/moiata-liubima-pesen.379687

цитирай
52. sande - Благодаря ти, panazea, за тази подборка от известни народни песни в България и Р Македония ...
05.04.2011 17:27
panazea написа:
Македонско девойче я посветих на баба Ружа и я преведох на два езика
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/06/17/more-sokol-pie.350010
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/06/17/iovano-iovanke.350013
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/06/17/makedonsko-devoiche.350026
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/06/17/se-navali-shar-planina.350061
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/06/17/zaidi-zaidi-iasno-slynce.350069
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/06/17/snoshti-minah-pokrai-vazi.350081
http://panazea.blog.bg/muzika/2009/08/14/moiata-liubima-pesen.379687



... Ще ги видя и чуя всички.

Дописано. Сега разбирам,че ме каниш в морето от песни. Човек трябва да се подготви за дълго, макар и приятно плаване. Благодаря още веднъж.

Поздрави!
цитирай
53. sande - Германия е твоята приказка, инженер в Германия, какво по-добро от това?
05.04.2011 17:36
pioneer написа:
Благодаря Санде на офертата!
Аз за сега имам една единствена амбиция в живота, Германия да правя "All right!".
Нищо друго не може да ме пречи за постигането на тази цел.
Скоро да съм сигурен! :-)


Засега е по-добре Балканите да ги гледаш от Айфеловата кула.
Ние тука има да се туткаме до 101.
цитирай
54. pevetsa - Тоз който падне в бой за свобода, той ...
05.04.2011 20:16
Тоз който падне в бой за свобода, той не умира ...

Те ще живеят в сърцата на онези българи, които чувстват Македония Българска.
Да си призная, имах големи надежди, когато се разпадна Югославия, да се преборим и да си върнем "най романтичната" част от нашата история.
Но уви, може би още тогава, така се е почувствала земята Македонска, а Яворов е доловил свършека й.
цитирай
55. sande - Много е трагичен въпроса ти, няма отговор, никой не може да ти даде отговор....
05.04.2011 20:58
pevetsa написа:
Тоз който падне в бой за свобода, той не умира ...

Те ще живеят в сърцата на онези българи, които чувстват Македония Българска.
Да си призная, имах големи надежди, когато се разпадна Югославия, да се преборим и да си върнем "най романтичната" част от нашата история.
Но уви, може би още тогава, така се е почувствала земята Македонска, а Яворов е доловил свършека й.



.. Как да коментираме Съдбата? Как до коментираме Бога?
цитирай
56. zefpet - Съжалявам, че вчера не успях да вляза с ника си тук!
06.04.2011 00:56
Съжалявам, но връзката ми снощи беше скапана и после разбрах, че някой се е подиграл с коментара ми при тебе, Санде!
Имах въпрос към господина/госпожата (полът не е важен): Защо Гоце е говорел за Майка България и е учил военно дело в България, за да го приложи на дело?
Потомък съм на бежанци от Солунско и моята баба казваше: "Шо? Не знайш шо ти кажувам? Ти турчин ли си? Яз съм най-чиста бугарка!"
Да, така казваше - бугарка, а не българка, но тя беше неграмотна жена, но истински човек! А дядо ми - също неграмотен, но говореше 4 езика! Защо тези хора са изоставили всичко и са дошли в България? Ами много просто - защото са българи и защото са дошли преди сръбската пропагандна машина, подкрепена от Коминтерна, да създаде измислената нация, която някой ден ще намери своята идентичност! Не съм политик и мразя политиката и затова питам "македонците": Защо сте двуличници? Защо искате български паспорти и показвате истинските си корени, а после плюете всичко българско и ни наричате .... какви ли не?
За Санде - Приятелю, Илко Карайчев - zefpet - пише само на Кирилица!!!
цитирай
57. zefpet - Санде, Певеца!
06.04.2011 01:09
sande написа:
pevetsa написа:
Тоз който падне в бой за свобода, той не умира ...

Те ще живеят в сърцата на онези българи, които чувстват Македония Българска.
Да си призная, имах големи надежди, когато се разпадна Югославия, да се преборим и да си върнем "най романтичната" част от нашата история.
Но уви, може би още тогава, така се е почувствала земята Македонска, а Яворов е доловил свършека й.



.. Как да коментираме Съдбата? Как до коментираме Бога?


Има нужда от коментиране, но до истината се стига трудно, особено когато от ранна детска възраст ти е набивано в главата, че България и българите са най-големите врагове на Македония. Някога, когато наистина глобализацията стане повсеместна, в което не се съмнявам, тази измислена нация, която тогава няма да има смисъл от съществуване, ще потърси повсеместното си идентифициране. Сърбоманите нека се пишат сърби (уважавам тази горда нация - дано по-скоро се оттърве от комунистическите,остарели коминтерновски и великосръбски доктрини), българите, вече спокойно, ще се самоопределят, преди да ги претопят албанците!!!
цитирай
58. sande - Здравей, Илко, намери се най-после, изгубени в превода, както се казва...
06.04.2011 06:57
zefpet написа:
Съжалявам, но връзката ми снощи беше скапана и после разбрах, че някой се е подиграл с коментара ми при тебе, Санде!
Имах въпрос към господина/госпожата (полът не е важен): Защо Гоце е говорел за Майка България и е учил военно дело в България, за да го приложи на дело?
Потомък съм на бежанци от Солунско и моята баба казваше: "Шо? Не знайш шо ти кажувам? Ти турчин ли си? Яз съм най-чиста бугарка!"
Да, така казваше - бугарка, а не българка, но тя беше неграмотна жена, но истински човек! А дядо ми - също неграмотен, но говореше 4 езика! Защо тези хора са изоставили всичко и са дошли в България? Ами много просто - защото са българи и защото са дошли преди сръбската пропагандна машина, подкрепена от Коминтерна, да създаде измислената нация, която някой ден ще намери своята идентичност! Не съм политик и мразя политиката и затова питам "македонците": Защо сте двуличници? Защо искате български паспорти и показвате истинските си корени, а после плюете всичко българско и ни наричате .... какви ли не?
За Санде - Приятелю, Илко Карайчев - zefpet - пише само на Кирилица!!!


Радвам се, че се появи. Стават некои бъркотии.
Хубаво велиш, като истинско македонско чедо.
Най-трудното за един човек да тъпче на едно место. Бягането на место е тежка, неблагодарна работа. Изход има винаги. Човек е роден за любов, за истината, както птицата за полет.

Поздрави!
цитирай
59. sande - Поздрави, Певец, точен си като Съдбата, но какво да се направи, когато Съдбата е несправедлива?
06.04.2011 07:01
zefpet написа:
sande написа:
pevetsa написа:
Тоз който падне в бой за свобода, той не умира ...

Те ще живеят в сърцата на онези българи, които чувстват Македония Българска.
Да си призная, имах големи надежди, когато се разпадна Югославия, да се преборим и да си върнем "най романтичната" част от нашата история.
Но уви, може би още тогава, така се е почувствала земята Македонска, а Яворов е доловил свършека й.



.. Как да коментираме Съдбата? Как до коментираме Бога?


Има нужда от коментиране, но до истината се стига трудно, особено когато от ранна детска възраст ти е набивано в главата, че България и българите са най-големите врагове на Македония. Някога, когато наистина глобализацията стане повсеместна, в което не се съмнявам, тази измислена нация, която тогава няма да има смисъл от съществуване, ще потърси повсеместното си идентифициране. Сърбоманите нека се пишат сърби (уважавам тази горда нация - дано по-скоро се оттърве от комунистическите,остарели коминтерновски и великосръбски доктрини), българите, вече спокойно, ще се самоопределят, преди да ги претопят албанците!!!


Оказва се, че с несправедливата Съдба трябва да се борим.
цитирай
60. pioneer - От скоро научих за гръцката наци...
06.04.2011 10:43
От скоро научих за гръцката национална катастрофа, както милуат да нарекат гърците, Гръцко турската война от 1922 година.
Значи Балканите се пълни бежанци от всички цветове, материали и размери.
Защо така не се учат децата и в Македония и в България и в Гърция и в Турция?
В Македония научилиште се споменават само Егејците бежанци от 1948 година. Другите сортове бежанци не съществуват!
Докога така?
Малко да се смекчи работата!
цитирай
61. sande - Поздрави, Никола, поздрави велешанино ! Виждаш - тази тема за българите е много специална и съкровена...
06.04.2011 11:18
pioneer написа:
От скоро научих за гръцката национална катастрофа, както милуат да нарекат гърците, Гръцко турската война от 1922 година.
Значи Балканите се пълни бежанци от всички цветове, материали и размери.
Защо така не се учат децата и в Македония и в България и в Гърция и в Турция?
В Македония научилиште се споменават само Егејците бежанци от 1948 година. Другите сортове бежанци не съществуват!
Докога така?
Малко да се смекчи работата!


... Знае се защо. На тази тема са изписани цели библиотеки книги.
В България се говори главно за бежанците от Одринска Тракия. Те са прогонени тогава, а земите и имотите им са заграбени. Не са компенсирани досега. Имат Асоциация, но засега резултат няма. Въпросът е официално Трурция да признае факта и да ги компенсира. Но се искат документи за собственост. А документи - йок.
Бежанците от Одринска Тракия, Егеиска Македония и от Вардарска Македония /днешната РМ/, нямат никакъв проблем с българската държава.Те са интегрална част /неразкинлива, и в основата и във ватъка/ от България. Българи като всички други.Из между тех има премиери на Влади, министри, генерали, дипломати, писатели, учени и така натамо.
Македонците по произход наброяват над 2 милиона. С Гърция въпросъэт е приключен. Пито - платено. И с РМ е регулиран въпросът с Декларация на Владите - Иван Костов - Любчо Георгиевски. Пропагандата в медиите е друга работа.
цитирай
62. sande - Много са трагичните моменти в българската история, този с Гоце Делчев ни връща и към други...
06.04.2011 22:22
Господа офицерите, независимо от шегите им, посатвиха между другото и сериозни въпроси. Защо Гоце е сам? Къде е охраната му? Той не е обикновен четник, а войвода, вожд! Защо не го пазят? Защо селският пъдар им съобщава вестта за турската обсада? Нямали ли са собствена охрана, собствен пост? А ако пъдарят не бе съобщил, какво ставаше тогава? Защо Гоце лежи 15 часа под турския обстрел? А ако е бил жив и кръвта му е изтичала под погледа на другарите му, укрити в плевната?

А Левски, екскортиран от няколко жалки заптиета от Ловеч до София?
Без опит да бъде спасен?

А колко българи се присъединяват към четата на Христо Ботев на българска територия?

"Народе????."
Васил Левски
цитирай
63. tota - Отправяш интересен въпрос към в...
06.04.2011 23:03
Отправяш интересен въпрос към всички нас и питаш, като Васил Левски . Дали Гоце Делчев там в четата е имал охрана? Резон имат другите ти въпроси :"Защо лежи 15 часа под турския обстрел? А ако е бил жив и кръвта му е изтичала под погледа на другарите му, укрити в плевнята?" Не познавам в детайлите самата битка край село Баница.Няма да бъда коректна в разсъжденията си. За това ще ти отговоря по друг начин, може и де не те удовлетвори. С написаното от Яна Язова в романа "Левски" .
„Какво дължим на едно бесило? .....бесилото послужи за утвърждаване на човешките правдини и на свободата. Тези призраци, всеки ще се сети, това бяха войниците на дякон Левски. Последните...останалото от тайната и велика войска на надеждата. Но тези окаяни получовеци, тези призраци, бяха истинските и най-опасни врагове на въоръжените войници, построени върху насипа. Тези бяха най-страшните свидетели на катастрофата. Из безнадеждието на тия смазани същества, които щурваха в мъглата на този ден около бесилото на дякон Левски, се роди в последствие онзи поразителен кураж, който потресе света. Защото едно бесило като това е ужас, но и кураж, отчаянието е сила, падението - величие, безсилието е армия, която има за оръжие духове и това е най-страшното оръжие на света.”

Силата на духа е най страшното оръжие. Да съхраним духа!!"

http://tota.blog.bg/lichni-dnevnici/2008/04/15/nai-strashnoto-oryjie.183249
цитирай
64. sande - Да, на тази мъдра жена и талантлива писателка Яна Язова може да вярваме ....
07.04.2011 03:56
... Подвигът на Христо Ботев, на Васил Левски, на Гоце Делчев отключва народната храброст, бунт и саможертва.

Не е най-важното да си жив!

Какво казва Ботев:

"На смърт, братко, на смърт да вървим!"
цитирай
65. pioneer - Какви животинки се па вие санде, ...
07.04.2011 22:24
Какви животинки се па вие санде, тревопасни?
http://www.macedonia-science.org/
http://i4.helikon.bg/648/550391z.jpg
цитирай
66. pioneer - Това ми е думата. Какво искат те, ...
08.04.2011 09:56
Това ми е думата.
Какво искат те, МАКЕДОНСКИ НАУЧЕН ИНСТИТУТ?
Имоти?
Територия?
Слава?
Наука?
Война?
Какъв е мотивът на съществуване на „компанията„?
цитирай
67. tota - Това ми е думата. Какво искат те, ...
08.04.2011 10:35
pioneer написа:
Това ми е думата.
Какво искат те, МАКЕДОНСКИ НАУЧЕН ИНСТИТУТ?
Имоти?
Територия?
Слава?
Наука?
Война?
Какъв е мотивът на съществуване на „компанията„?

Отговорът е един: да се знае историческата истина, такава, каквато е?
цитирай
68. sande - Никола, скъпи приятелю от славниот град Велес, град на патриоти, учени и бунтовници,
08.04.2011 11:29
Нека уважиме дамата, нашата приятелка Тота, тя няма друг интерес, освен истината.
Тя е университетски преподавател.

Човек, който учи младите го интересува знанието. Истината. И това - не за пари.
И тази конференция в Благоевград, това иска, това и е целта - истината.
Без вмешателство на партии, ЦК, Тито, Живков, Сталин, Димитров, Коминтерни и така натамо.
Не е нормално да се пише за българите 1941-1944 г. като "окупатори" на Македония.

А утре Р Македония ке биде поканета за членка на ЕС.
И какво правиме тогава? Скандали, разправии, циркове в ЕС. Които не се разбират или имат различно мислене за историята като соседи, требе да се разберат. Нема друго. Иначе обичните лугье стануват заложници на разни повампирени митове от минатото. И страдат.
цитирай
69. pioneer - Еднош и коментарах на тота, не ми ...
08.04.2011 11:44
Еднош и коментарах на тота, не ми отговори.
Оште еднаш от мене:

Аз нямам турено подпис - Букурещки договор (1913)!
Кой турил нека му я мисли истината...
цитирай
70. tota - Еднош и коментарах на тота, не ми ...
08.04.2011 12:02
pioneer написа:
Еднош и коментарах на тота, не ми отговори.
Оште еднаш от мене:

Аз нямам турено подпис - Букурещки договор (1913)!
Кой турил нека му я мисли истината...

Никола, лесно е да се съди сега от разстояни е на времето, но тогава България е била поставена на колене от съюзниците си след Втората балканска война. За голямо наше съжаление. Никой не иска да променя другия, всеки е такъв какъвто се чувства, но е крайно време историята на балканските народи да се напише и прочете такава каквато е - с цялата истина за превратностите и за несретните съдби на хората...
Проследи събитията: "Две седмици след началото на Междусъюзническата война България изпада във военна безизходица. Докато основните и сили воюват в Македония срещу сърби и гърци, от север в страната нахлуват румънски войски, а от югоизток – османски. На 5 юли правителството на Васил Радославов обявява, че е съгласно да отстъпи на Румъния Южна Добруджа, и иска примирие. В отговор румънският министър-председател Титу Майореску отправя покана към воюващите страни за мирни преговори в Букурещ. България откликва първа и изпраща свои представители в румънската столица на 13 юли. Три дни по-късно в Букурещ пристигат и делегациите на бившите български съюзници – Гърция, Сърбия и Черна гора."
- "Букурещката конференция започва на 17 юли. В това време военните действия продължават, защото Сърбия и Гърция настояват за уговаряне на мирните условия преди огънят да бъде прекратен. Успешният отпор на българите край Кресненския пролом обаче склонява Гърция на примирие (18 юли). На 21 юли е постигнато споразумение за новата граница между България и Румъния, но усилията на българските дипломати да спечелят румънска подкрепа срещу сърби и гърци остават безуспешни. Българо-сръбските и българо-гръцките гранични въпроси са уредени до 24 юли. Първоначално Пашич предлага за граница река Струма. Това предложение не е прието, но българите са принудени да се откажат от Щип, Радовиш и Кочани, които владеят до войната. Венизелос поисква цялото егейско крайбрежие до село Макри (няколко километра западно от Дедеагач), но под натиска на останалите участници в конференцията намалява претенциите си. Русия и Австро-Унгария се намесват в полза на България в преговорите за Кавала, но Венизелос си издейства подкрепа от други две велики европейски сили – Франция и Германия. В крайна сметка българските делегати отстъпват Кавала под заплахата на Майореску, че румънските войски ще окупират София"
" България отстъпва на Румъния областта на север и изток от линията Тутракан—Екрене, включително двете селища (чл. II). София признава за сръбски териториите на запад от вододела на Вардар и Струма заедно с горното поречие на Струмешница (чл. III). Българо-гръцката граница е прокарана по билото на Беласица на изток до устието на Места (чл. V).Така в пределите на Гърция влизат редица градове и области, завзети от българите през войната с Османската империя – Кукуш, Сяр, Драма и Кавала.
С чл. VI на договора българското правителство се задължава да сведе в кратък срок армията си до мирновремения и състав. Демобилизацията трябва да бъде извършена ден след като армейските щабове на страните по договора си разменят официални съобщения за подписването му.

Изтеглянето на чуждестранните войски от българска територия трябва да започне след разпускането на българските запасняци и да продължи най-много 15 дни (чл. VII). Дотогава румънската армия остава зад демаркационна линия между Свищов и Ловеч (на изток), Лом и Берковица (на запад), Арабаконак, Мирково и Златица (на юг).

В срок от две години (до 1915) България трябва да срине всички укрепления по новата граница с Румъния и се ангажира да не строи нови около Русе, Шумен и в 20-километров периметър от Балчик (чл. II).
Договорът урежда размяната на военнопленниците „по възможност в най-скоро време“ и финансови компенсации за разходите по издръжката им (чл. IX). Определя се 15-дневен срок за ратифициране на договора и обмен на ратификациите (чл. X). Предвиждат се също смесени комисии за подялба на имуществото и капиталите на общините, разделени от новите граници (чл. II, III, V)"
"България отказва да приеме тези условия за окончателни и по време на Първата световна война се присъединява към Централните сили, за да потърси реванш от Сърбия."
Това бе първата национална катастрофа за България. Не случайно народният поет Иван Вазов пише "съюзници разбойници.
цитирай
71. sande - Ето го прочутото стихотворение на Народния поет:
08.04.2011 12:52
Съюзници-разбойници!

Поехме ний ръка на брат,
У вас душа се крила ад,
Привичка на разбойник стар,
Погазил име, чест, олтар!

Съюзници-разбойници,
Коварни, подли и без срам,
Обрахте ни, ограбихте
Отечествения наш храм!

Не хора сте, демони вий,
У вас престъпността се крий,
Загнездила се здраво днес;
Вий рожба сте на злоба, бес!

За сатанинския ви план
О, подла, завистлива сган,
Помнете, сметка ний държим
И люто ще си отмъстим!
цитирай
72. pioneer - Тота, Кой чете знае за вие неща. Т...
08.04.2011 13:45
Тота,
Кой чете знае за вие неща.
Тези, които са чели са напуснали Македония преди или след Балканските войни, масово.
Още напускат! :-)
Останал предимно хора, които не четат.
Със какво и как ще действа групата със силно име МАКЕДОНСКИ НАУЧЕН ИНСТИТУТ?
Или която е „target group„ или „target audience„ на компанията със силно име МАКЕДОНСКИ НАУЧЕН ИНСТИТУТ?
Хич не ми е ясно!
Basic things, "motivation" and "target group"????
цитирай
73. tota - Тота, Кой чете знае за вие неща. Т...
08.04.2011 18:00
pioneer написа:
Тота,
Кой чете знае за вие неща.
Тези, които са чели са напуснали Македония преди или след Балканските войни, масово.
Още напускат! :-)
Останал предимно хора, които не четат.
Със какво и как ще действа групата със силно име МАКЕДОНСКИ НАУЧЕН ИНСТИТУТ?
Или която е „target group„ или „target audience„ на компанията със силно име МАКЕДОНСКИ НАУЧЕН ИНСТИТУТ?
Хич не ми е ясно!
Basic things, "motivation" and "target group"????

Надникни тук: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%BD%D0%B0%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD_%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%82%D1%83%D1%82
цитирай
74. tota - Тота, Кой чете знае за вие неща. Т...
08.04.2011 18:09
tota написа:
pioneer написа:
Тота,
Кой чете знае за вие неща.
Тези, които са чели са напуснали Македония преди или след Балканските войни, масово.
Още напускат! :-)
Останал предимно хора, които не четат.
Със какво и как ще действа групата със силно име МАКЕДОНСКИ НАУЧЕН ИНСТИТУТ?
Или която е „target group„ или „target audience„ на компанията със силно име МАКЕДОНСКИ НАУЧЕН ИНСТИТУТ?
Хич не ми е ясно!
Basic things, "motivation" and "target group"????

Надникни тук: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%BD%D0%B0%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD_%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%82%D1%83%D1%82

Линка ще те заведе на място, където ще научиш, кога, защо и как е създаден Македонския научен институт. Допълвам: Македонският научен институт ще се закрие, когато се закрие Македония или и двете - и България, и Македония. А дори и Македония да изчезне, МНИ ще остане за да обяснява защо е изчезнала. Трябва някой да пише историята и това е задача точно на такива структури.
цитирай
75. sande - Тръгнахме от коментара на един литературен факт - едно изречение на Яворов, а стигнахме до...
08.04.2011 18:45
... мого по-голями и съществени въпроси.
Корените и разклоненията на т.н. Македонски въпрос стигат до фундамента на българската държава и нация, къкто и до съвременната македонска държава.
А различията между двете страни са фундаментални.
Ако не се направи огромна крачка на сближение между учените, политиците и дипломацията на двете страни, "ветър ни вее на бела кобила".

Благодаря на Тота и Пионер за полезната дискусия и добронамерения, конструктивен тон.
цитирай
76. pioneer - Прочетох в Уикипедия за компанията ...
10.04.2011 09:47
Прочетох в Уикипедия за компанията със силно име МАКЕДОНСКИ НАУЧЕН ИНСТИТУТ.
Извинете тота, много ви е посран задника, както биха казали във Велес.
Значи не един път, а два пъти сте подписали(1945 отново), че няма да се правите сајбии, стопани (sahibi) на българите в Македония!
цитирай
77. tota - Прочетох в Уикипедия за компанията ...
10.04.2011 10:26
pioneer написа:
Прочетох в Уикипедия за компанията със силно име МАКЕДОНСКИ НАУЧЕН ИНСТИТУТ.
Извинете тота, много ви е посран задника, както биха казали във Велес.
Значи не един път, а два пъти сте подписали(1945 отново), че няма да се правите сајбии, стопани (sahibi) на българите в Македония!


Никола, първо думите с които си служите не отговарят на правилата на водене на диалог. Редно е да се извините. И второ - никой не е искал да става стопанин /сайбия/ на българите в Македония. Напротив питам се защо ли е трябвало толкова енергия и средства да се хабят за да се постигне националния идеал - българите останали под робство да бъдат освобождавани - цената, която плати България е много висока. Две национални катастрофи. И още всички тези ситуации в които е била поставяна България в това число и МНИ е под външна намеса. Тук прозират други интереси, няма да визирам. Добре е да прочетеш малко повече за това. Трябва да знаете, че никой няма да позволи да се краде историята ни и да се пренаписва така както нему е удобно за да служи на политически интереси другиму.
Ще поживеем и ще видим в глобализиращият се свят, какво ще се случи. Няма да е добро, ако в отношенията ни не намери място диалогът и културният, и икономически обмен. Не само между България и Македония, а между всички балкански държави.
цитирай
78. sande - Аз какво ви предупреждавах: като се съберат на едно место македонци, непременно ще се степат...
10.04.2011 10:58
За мен, като неспециалист, едно е ясно.
От Цариградската конференция /1877 г./ до ден днешен е невъзможно обединението на България в етническите и граници, в това число и с Македония.
Мисия - невъзможна.
Защо?
Късно се появява новата България на историческата сцена и на картата на Европа.
Никой не е съгласен да има такава държава - от Черно море до албанските планини и от Дунав до Бело море. Никой! Най-малко съседните държави, комшиите.
Голема е. И на кръстопътно место.

Македония, като българска земя, последно я предава "вожда и учителя" на българския народ Георги Димитров. Под диктовката и ботушите на Сталин Генералния секретар на Коминтерна Г.Д. се съгласява с инженерния проект да се създаде Южнобалканска славянска федерация, в която Македония ще бъде федерална единица, като и България, Сърбия и другите. Нещо като втори СССР на Балканите. Идеологията бе за световно господство на комунизма.
Така се роди идея за македонска нация и език. До некаде в това се успя във Вардарско.

А идеята бе мъртво родена и умря скоропостижно.

Цялата българска администрация в Македония /РМ/ бе предадена на титовите палачи и бяха избесени и разстреляни. Имаше и Народен суд. И мощна антибългарска пропаганда. Под благовидния вид на антифашистка.

За 100 години напред бе убита всякаква идея за сближаване между България и Македония, камо ли за обща държава.

В България нищо не се решаваше без одобрение на Кремъл.
В Р Македония - без Белград и друже Тита.
Сталин - Тито - Димитров!
После Сталин - Димитров!
После само Димитров!

После - знае се за после.

Реалното е България и Р Македония да тръгнат към сближаване на базата на общото историческо минало и да бъдат образец за приятелство и добросъседство.

За това требе да работиме. Сите.


цитирай
79. pioneer - Аз горе един път се извиних, апри...
10.04.2011 14:07
Аз горе един път се извиних, априори, ето още един път извинете тота за не хубавите думи.
Такава ни е историята.
Какво да се направи?
От 1945 до 1990 тишина, няма македонски научен институт.
1990 възкръсна!
И какво да коментирам "като такъв"?
цитирай
80. mariposatracionera - Във втория, по - игривия вариант, ...
10.04.2011 15:34
Във втория, по - игривия вариант, тази чудесна песен ме разтупка и разплака, както, впрочем се случва с почти всяка македонска песен при мен. Санде - една молба, би ли извадил текста й отделно.
Песен за слушане е, но и песен за запяване.
Благодаря ти!
цитирай
81. sande - Браво, брате Никола, щом нашата приятелка Тота се е почувствала засегната, значи е невредена ...
10.04.2011 15:35
pioneer написа:
Аз горе един път се извиних, априори, ето още един път извинете тота за не хубавите думи.
Такава ни е историята.
Какво да се направи?
От 1945 до 1990 тишина, няма македонски научен институт.
1990 възкръсна!И какво да коментирам "като такъв"?



Ти се извини ... Нормално е да има спор. Во спорот се рагьа вистината. Само да се внимава со некой сборови. Па и жените, знаеш, са малко по чувствителни.

Ти си темпераментно македонче. А и на сликата гледаш сериозно, малко налютено. Македонцете са известни като лугье барутлии.

За МНИ . зощо го нема от 1945 до 1990. Знае се защо. Заради комунистиве. А се и страхуваа да не навредят на угледот на "вождот и учителот" на българския народ Георги Димитров. Той е в основата на создаваньето вештачки на македонска нация и език. Той е кумот. А пред кум вода се не гази.

Като дойде новото време, а се виде дека проблемот со Македония останува, даже се продолбочува вече директно по линията България - Македония, стана ясно, че Македонскиот научен институт е необходен.

А при новата демократска България се възстанови ВМРО като партия.
Възстановиха си правото на имотите. Знаеш, имат скъпи имоти, сгради и др. в центарот на София, во други градове на България.
И така, това е состойбата.

Необходно е де си помагаме сите заедно да се премости некако таа недобра состойба и да идеме напред заедно, като братя. Нема друго. Лошото е, че в Скопие си карат старата песна, от титово време. Нема промена.
Но ние сме оптимисти.
цитирай
82. tota - Аз горе един път се извиних, апри...
10.04.2011 18:35
pioneer написа:
Аз горе един път се извиних, априори, ето още един път извинете тота за не хубавите думи.
Такава ни е историята.
Какво да се направи?
От 1945 до 1990 тишина, няма македонски научен институт.
1990 възкръсна!
И какво да коментирам "като такъв"?

Санде, е отговорил точно кои са причините да прекъсне работата си МНИ. Ще допълна, че това прекъсване не означава, че проблематиката с която той се е занимавал е била извън обсега на историците. Донякъде неговите функции се поемат от съществеващите звена в БАН - Единнния център по история, Институтът по история, и по настощем Институт за исторически изследвания.
цитирай
83. sande - Ще ти извадя текста, бъди спокойна, ще го имаш тези дни...
10.04.2011 18:50
mariposatracionera написа:
Във втория, по - игривия вариант, тази чудесна песен ме разтупка и разплака, както, впрочем се случва с почти всяка македонска песен при мен. Санде - една молба, би ли извадил текста й отделно.
Песен за слушане е, но и песен за запяване.
Благодаря ти!


Сигурно си забелязала, в първата песен на Сиемон Гугуловски има стих от Стефан Самболов /Стихосбирката "Песни от Ботьова и Стамболова/, който са пеели и четниците на Ботев: "Не щеме ний богатство, не щеме ний пари..."
А втората я пеят "Демирхисарските бисери", сигурно е по-стар вариант. Ще се опитам да разбера.

Поздрави!
цитирай
84. sande - Благодаря ти, Тота, допълнението е съществено ...
10.04.2011 18:59
tota написа:
pioneer написа:
Аз горе един път се извиних, априори, ето още един път извинете тота за не хубавите думи.
Такава ни е историята.
Какво да се направи?
От 1945 до 1990 тишина, няма македонски научен институт.
1990 възкръсна!
И какво да коментирам "като такъв"?

Санде, е отговорил точно кои са причините да прекъсне работата си МНИ. Ще допълна, че това прекъсване не означава, че проблематиката с която той се е занимавал е била извън обсега на историците. Донякъде неговите функции се поемат от съществеващите звена в БАН - Единнния център по история, Институтът по история, и по настощем Институт за исторически изследвания.


Така е, работата по македонската тематика не е спирала нито за миг, защото по същество, тя, за нас българите, е неразривна част от българската история.

Тази тематика се изследва нашироко и без спиране от МАНУ в Скопие.
Но в рамките на господстващата държавна идеология - македонизъм!!!

Поради това различията по събитията и историческите личности имат фундаментален характер. Много жалко. И много опасно за отношенията между България и Р Македония.
цитирай
85. pioneer - Ами така де, си има държавни инст...
10.04.2011 19:52
Ами така де, си има държавни институти, финансирани от същата. Кой е проблем там да се работи работата?
Кой финансира Македонския научен институт?
цитирай
86. tota - Ами така де, си има държавни инст...
10.04.2011 20:38
pioneer написа:
Ами така де, си има държавни институти, финансирани от същата. Кой е проблем там да се работи работата?
Кой финансира Македонския научен институт?


Ето ги дарителите:http://www.macedonia-science.org/institucii%20i%20organizacii.html
Институции и организации
І. ФИНАНСИРАНИ ПРОЕКТИ ЗА ИЗДАВАНЕ НА НАУЧНА КНИЖНИНА
1. Фондация "Отворено общество" - декември 1995 г.
2. Фонд "100 книги" при Министерство на културата - ноември 1996 г.
3. Българо-руска инвестиционна банка - София - декември 1997 г.
4. Фонд "Научни изследвания" при Министерство на образованието и науката - декември 1997 г., септември 1999 г., 2005 г.
5. Агенция София прес - април 1998 г.
6. Банка ДСК - София - декември 1998 г.
7. Централна кооперативна банка - София - декември 1998 г.
8. Национален център за книгата при Министерство на културата - ноември 1998 г., юли 2006 г., юли 2008 г.

9. ВМРО-БНД

II. ПАРИЧНИ СУБСИДИИ ЗА НАУЧНА И ОРГАНИЗАЦИОННА ДЕЙНОСТ
1. ТКЗС - с. Беласица, Благоевградски окръг - март 1991 г.
2. ДФ "Велбъжд" - Кюстендил - юни 1991 г.
3. ДФ "Беласица" - Петрич - октомври 1991 г.
4. Читалище "Възраждане" - София - март 1992 г.
5. Балканбанк - София - юли, септември 1992 г.
6. Дружество "Гоце Делчев" - Варна - ноември 1996 г., ноември 1997 г., октомври 1998 г., юни 2003 г., декември 2003 г.
7. Община Петрич - октомври 1998 г.
8. Община Благоевград
9. Югозападен университет "Неофит Рилски" - Благоевград
10. ВМРО-БНД

III. КОМПЮТЪРНА И ДР. ТЕХНИКА
1. Национален дарителски фонд "13 века България" - януари 2007 г.






цитирай
87. tota - допълвам:http://www.macedonia-science.org/otdelni%20lica.html
10.04.2011 20:42
I. КНИГИ, ПЕРИОДИКА, АРХИВНИ ДОКУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
1. Анна Табакова - май 1990 г.
2. Проф. Младен Гечев - октомври 1990 г., юни 1999 г.
3. Никола Пондев - Биела, Италия - септември 1991 г.
4. Цочо Билярски - октомври 1991 г.
5. Йордан Тасев - ноември 1991 г.
6. Петър Попов - декември 1991 г., март 1992 г.
7. Стефан Илиев - декември 1991 г., март 1992 г.
8. Рачо Казански - март 1992 г.
9. Кирил Димов - юни 1992 г.
10. Доц. Трендафил Митев - юли 1992 г.
11. Йордан Симов - август 1992 г.
12. Живко Гелев - САЩ - август 1992 г.
13. Коста Църнушанов - януари 1999 (дарението е от наследници)
14. Екатерина Александрова - февруари 1999 г.
15. Проф. Спиридон Сфетас - Гърция - юни 1999 г.
16. Пандо Младенов - Канада - юли 2000 г.
17. Василка Ацева - декември 2000 г.
18. Никола Григоров - декември 2000 г.
19. Стоян Темелков - Есапчето, САЩ

II. ПАРИЧНИ СРЕДСТВА
1. Борис Димитров - май 1990 г.
2. Джордж Лебамов - САЩ - май 1990, декември 1991 г.
3. Георги Младенов - Канада - май 1991 г., септември 1992 г., октомври 1999 г., юли 2003 г.
4. Борис Иванов - Канада - декември 1991 г.
5. Магдалина Баева - декември 1991 г.
6. Петър Тилков - Канада - декември 1991 г., септември 1992 г., ноември 1992 г.
7. Маргарита Саракинова - септември 1991 г.
8. Бригита Гюис - Белгия - септември 1992 г.
9. Владимир Карабашев - септември 1992 г
10. Мария Дюмас - САЩ - септември 1992 г.
11. Благой Иванов - октомври 1992 г.
12. Перси Златков - октомври 1992 г.
13. Васил Чекеларов - ноември 1992 г.
14. Борис Василев - юни 1994 г., юни 1998 г.
15. Христо Григоров - декември 1998 г., октомври 1999 г., декември 2000 г.
16. Игор Георгиев - януари 2002 г.
17. Никола Дишлянов - януари 2003 г.
18. Александър Цегриловски - май 2003 г.

III. КОМПЮТЪРНА И ДР. ТЕХНИКА
1. Георги Младенов - Канада - май 1991 г.
цитирай
88. vladun - Поздрави за патриотизма и човещ...
10.04.2011 22:17
Поздрави за патриотизма и човещината, Санде!
Не сакаме богатство и пари, а свобода и човешки правдини!
цитирай
89. sande - Тоава е стара работа, имат имоти, тие са дръжава у дръжавата...
11.04.2011 01:40
pioneer написа:
Ами така де, си има държавни институти, финансирани от същата. Кой е проблем там да се работи работата?
Кой финансира Македонския научен институт?


Може да добиват нещо и от дръжавниот буджет... Ке се поинтересирам.
цитирай
90. sande - Ето, таква е информацията на Тота, коя ги знае работите за ВМРО и Македонскиот научен институт...
11.04.2011 01:47
За финансирането исто.
цитирай
91. sande - Поздрави, приятелю Владо, Поете от славния град Перник!
11.04.2011 01:52
vladun написа:
Поздрави за патриотизма и човещината, Санде!
Не сакаме богатство и пари, а свобода и човешки правдини!


Интересното е,че стихът е от Стамболов, от първата поетична книга "Песни от Ботьова и Стамболова", издадена в Румъния.

Поздрави!
цитирай
92. анонимен - Един от героите от "Литургия за Илинден" ("Мера според мера" във филмовата версия)
11.04.2011 10:03
казва: "Това ке биде некоя друга Македония!"
И е прав. В този смисъл Македония умря. Но да живее Македония!
цитирай
93. galicin - Абе Санде, още ли го търсите гробот?
11.04.2011 12:15
Колко пари се трошат да се изучава, доказва и обяснява нещо много просто! Институти имало по Македонскио въпрос. Занемявам! По същата логика трябва да има институти за киселото мляко, нивото на река дунав, растенето на тревата...
Тези пари дето ги трошат за подобни институти, ако ги сметнеш във водка, ще ти призлее!
Абе политика, всичко е ала бала, а народа, вместо да седи заедно на маса, се хваща за гушата кой бил македонец, сърбин или българин.

p.s. Ние с Оболенски отиваме да търсим кучешки приют за Буш (щабния пес). Ситуацията стана много деликатна след като Буш има неблагоразумието да изяде единия ботуш на поручик Ржевски. Докато той подремвал, след оперативка, на пейката пред щаба. И поручика е бесен, използва нецензурни думи по адрес на Буш, търси си пистолета и каза че като го намери ще прати Буш в един по хубав свят.
цитирай
94. sande - Прав си, приятелю, има я Македонията, ама е некако друга, не е тази, за която умираха нашите хора ...
11.04.2011 12:26
parasol написа:
казва: "Това ке биде некоя друга Македония!"
И е прав. В този смисъл Македония умря. Но да живее Македония!


Не е най-лошото това. Има и по-лошо.
Да е жива и здрава. Да я има на европейската карта и в ООН.
А ние ще си я обичаме. Даже временно да ни мрази.

Да живее Македония!
цитирай
95. sande - Наздраве, господа офицери, медсестри и вся остальная непиющая ... молодьож! Да живей Македония!
11.04.2011 12:35
galicin написа:
Колко пари се трошат да се изучава, доказва и обяснява нещо много просто! Институти имало по Македонскио въпрос. Занемявам! По същата логика трябва да има институти за киселото мляко, нивото на река дунав, растенето на тревата...
Тези пари дето ги трошат за подобни институти, ако ги сметнеш във водка, ще ти призлее!
Абе политика, всичко е ала бала, а народа, вместо да седи заедно на маса, се хваща за гушата кой бил македонец, сърбин или българин.

p.s. Ние с Оболенски отиваме да търсим кучешки приют за Буш (щабния пес). Ситуацията стана много деликатна след като Буш има неблагоразумието да изяде единия ботуш на поручик Ржевски. Докато той подремвал, след оперативка, на пейката пред щаба. И поручика е бесен, използва нецензурни думи по адрес на Буш, търси си пистолета и каза че като го намери ще прати Буш в един по хубав свят.


...Прав си, скъпи приятелю поручик Галицин. Що да се биеме като може да си пиеме?
За Буш се застъпвам. Какво са едни ботуши? Поручик Ржевски да му прости.

Да живее Македония!
цитирай
96. pioneer - Санде, този велешанец Иван Георгов ...
11.04.2011 15:39
Санде, този велешанец Иван Георгов палел и гасел на Софийския университет на времето!
А аз пък се чудеше защо народа тук толкова се плаши от мен(много обичам да се хваля)!
:-)))))
цитирай
97. sande - Никола, аз какво ти непрекъснато повтарам: со България са управувале саде македонци!
11.04.2011 16:16
pioneer написа:
Санде, този велешанец Иван Георгов палел и гасел на Софийския университет на времето!
А аз пък се чудеше защо народа тук толкова се плаши от мен(много обичам да се хваля)!
:-)))))


И националните катастрофи са се заради Македония.
Е нема друго, това е судбина.

Георгов Иван от Велес - само председател на Владата не е бил. Четири пати ректор на Софийскиот университет, пръв философ, професор, академик, председател на БАН, пръв председател на Македонскиот научен институт - 13 години, до смъртта си през 1936 година. А такви има още над 100 - немат си край! Академик Тодор Павлов - председател на БАН, от Щип, от Ресен - Андрей Ляпчев- Председател на Владата, чуен с фразата "Со кротце, со благо и со малце кьотек". Така требе да се управлява народот.

Поздрави!
цитирай
98. tota - Санде, този велешанец Иван Георгов ...
11.04.2011 21:44
sande написа:
pioneer написа:
Санде, този велешанец Иван Георгов палел и гасел на Софийския университет на времето!
А аз пък се чудеше защо народа тук толкова се плаши от мен(много обичам да се хваля)!
:-)))))


И националните катастрофи са се заради Македония.
Е нема друго, това е судбина.

Георгов Иван от Велес - само председател на Владата не е бил. Четири пати ректор на Софийскиот университет, пръв философ, професор, академик, председател на БАН, пръв председател на Македонскиот научен институт - 13 години, до смъртта си през 1936 година. А такви има още над 100 - немат си край! Академик Тодор Павлов - председател на БАН, от Щип, от Ресен - Андрей Ляпчев- Председател на Владата, чуен с фразата "Со кротце, со благо и со малце кьотек". Така требе да се управлява народот.

Поздрави!


Никола, не само Иван Георгов е бил начело на МНИ виж още кои са били председатели и от къде са родом
* 1923 - 1927 професор Иван Георгов, философ от Велес
* 1928 - 1937 професор Любомир Милетич, филолог от Щип
* 1938 - 1945 професор Никола Стоянов, икономист и астроном от Дойран
* 1945 - професор Димитър Силяновски, юрист от Крушево
* 1945 - 1947 Георги Кулишев, юрист и политик от Дойран
* 1990 - 1997 професор Петър Шапкарев, икономист от Охридския род Шапкареви
* 1997 - 2008 професор Димитър Гоцев, историк от село Панчарево, Пехчевско
* 2008 - професор Трендафил Митев, историк от София.

Не се плашиме от тебе, само искаме да прозреш истината за Македония, че България и българите не са врагове на Македония. Напротив за да се бори да постигне националния идеал за обединение на българите от всички краища на българските земи , тя е "спечелила" катастрофи....и жени с черни забрадки!!
Със здраве, момче!
цитирай
99. sande - Смятам, че разговорът е добронамерен и свободен, без да се засяга лично когото и да било.
12.04.2011 05:00
Важното е да има диалог и желание да се стигне до истината. А пътят до нея понякога е труден.Венко Марковски има книга: "Истината е жестока!"
цитирай
100. pioneer - Ай Санде още този въпрос и доста по ...
13.04.2011 10:07
Ай Санде още този въпрос и доста по темата. След края на Втората световна война, първо, че са взели да правят евреите е един голям списък на жертвите. Има ли такъв списък на българи от Македония жертви на комунистистичкиот трерор след "освобождаването" 1944? Ако нещо прави компанията със силно име МАКЕДОНСКИ НАУЧЕН ИНСТИТУТ това трябва първо да го направи!!!!????!!????
Да не бъде гробът на Македония без имена!
Не я познавам технологията на изработване на такива списъци, но ако трябва семейство да остави писмен документ за жертвата, вероятно това няма да го направи. Страхът е бил и все още е голям. разбирливо ... :-(
цитирай
101. sande - Архивите са живи, в архивите се пази всичко. Важното е кой как ще ги прочете...
13.04.2011 11:37
Да не стане така, да се четат както дявола чете евангелието.
В архива на Ватикана, отварят архиви, само ако са минали 100 години от събитията.
Само тогава може да се преценява обективно. И то главно от учените.
А на Македонскиот научен институт това му е работата, да направи включително и списъци, на всички, които за загинали или пострадали, било къде.

Най-важното е да се иде към помирение. Да бъдат простени и едните и другите.
Има рани, които само времето ги лекува.

Поздрави!
цитирай
102. tota - Санде,
13.04.2011 15:14
то се превърна в диалог. Надявам се и други да прочетат постинга и коментарите по него и да започнат да търсят истината за себе си сами. И да проглеждат, да не живеят в заблуди!!
Поздрави!
цитирай
103. sande - Вие с Никола се оказахте най- въвлечени и най-активни в темата, за което ви благодаря много ...
13.04.2011 15:52
Ти като историк, а инженер Хаджи-Ничев като човек, който сега се сблъсква с провокативната, но иначе безбрежна тема "Македония".
Наивно е, ако някой в България или Р Македония, включително най-обикновен гражданин, смята, че тази тема не го засяга, че знае достатъчно, или че това е минало и тробва да се остави само на историците и изследоветелите.

Поздрави
цитирай
104. 4aiotgluhar4e - Санде, още ли го търсите тоя гроб?
13.04.2011 23:08
Няма такъв, нали ти казах! Няма и да има, докато е жив последният българин.

Обаче дискусията е интересна! Прочетох я с удоволствие и благодаря на авторите, въпреки тук-там прехвърчащите искри :) Поздрави на всички!
цитирай
105. sande - Чайчето: Истинската Македония е в сърцето на всеки българин и ще умре когато умре и последния българин!
14.04.2011 09:53
4aiotgluhar4e написа:
Няма такъв, нали ти казах! Няма и да има, докато е жив последният българин.

Обаче дискусията е интересна! Прочетох я с удоволствие и благодаря на авторите, въпреки тук-там прехвърчащите искри :) Поздрави на всички!


Благодаря ти, 4aiotgluhar4e! Ти направи най-точното заключение на дискусията!

Аплодисменти за теб!

Да живее Македония!
цитирай
106. 4aiotgluhar4e - Еййй, Санде, засрами ме :)))
14.04.2011 19:34
Вместо поклон: http://www.youtube.com/watch?v=mfLbpt3QrJc&feature=related
цитирай
107. tota - Поклон пред паметта на Гоце Делчев и всите загинали за Свободата на Македония и Обединението на българския народ!
17.04.2011 07:51
"Поле широко"-Песен за Войводата Гоце Делчев
http://www.youtube.com/watch?v=2H2MypVqIVw&feature=related
цитирай
108. tota - това получих в скайпа от [20:54:37] СиМоНчЕтО- студентка І курс "макроикономика" -ПУ:
26.05.2011 22:14
[20:54:37] СиМоНчЕтО: Вече живеем в друго време - това, което е било преди, вече не е. Мисля, че трябва да успяваме да се справим с предрасъдъците си. Ние сме във време, в което контактите не се ограничени, можем да общуваме спокойно с целия свят. Не мисля, че има значение каква националност е човек - ние сме си българи, македонците са си македонци и никой не оспорва тези факти, но идва моментът, в който трябва да променим сигурно най-трудното за промяна - това е мисленето си. И докато това не стане няма как да живеем спокойно и да вървим напред. Върнах се да прочета и блога: "КЪДЕ Е ГРОБА НА МАКЕДОНИЯ?" и се възхищавам какви българи е имало и се питам дали ги има и сега, дали ако днес попаднем в същото положение някой ще се осмели да постъпи по същия начин...незнам.
цитирай
109. sande - Поздрави на Симончето за коментара!
27.05.2011 07:44
С пожелание за успех в учението и успешна реализация в Живота!
цитирай
110. анонимен - payday loans 884 18703
24.10.2012 01:25
<a href=http://paydayloansveryquickly.com/#1435>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansveryquickly.com/#10633>payday loans</a> , http://paydayloansveryquickly.com/#3714 payday loans
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sande
Категория: Изкуство
Прочетен: 2671940
Постинги: 183
Коментари: 5706
Гласове: 11704
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031